יום שישי, 27 במרץ 2015

חיזוקי גג - סיום הקונסטרוקציה

שלב אחרון בקונסטרוקציה
חיזוקי הגג כוללים אומגות ו Xים בין האגדים.
האומגות מחזקות את אגדים שלא יסטו לצדדים וברגע שכולם נמצאים במרחק שווה כל קונסטרוקצית הגג חזקה מאוד ויכולה להחזיק מעליה את הרעפים.

בשני מקומות בגג יש Xים שדואגים לחיזוק האגדים כדי שלא יקרסו לצדדים כמו דומינו. ביניהם האומגות.






מעל ה Xים נמצאות האומגות.
המרחק בין האומגות שווה ולכן הכנו את ה Spacer

הספייסר קובע שהאומגות יהיו במרחקים אחד מהשני לאורך כל הגג. שתי אומגות ראשונות כבר הנחנו כאשר חיברנו את האגדים, משני צידי רום האגד.

את האומגות התקנו מהרום לכיוון מטה. את האומגה הראשונה בספייסר הנחנו על האומגה הראשונה ומיקמנו את האומגות הבאות מעל לאומגות החדשות, חיברנו עם ברגים לאגד בשני ברגים וכך המשכנו כל האורך.

מכיוון שהאומגות עוברות מעל ה Xים, במקומות בהם יש ביניהם מפגש מחברים עם ברגים.


כך נראית העבודה על האומגות








ולסיום, הפתעה וכיף של יום שישי. גידי קרון הגיע לצלם עם הרחפן את הגג לפני שנתחיל לחפות אותו ב OSB ורעפי שינגלס.




והנה התוצאה














ובזאת סיימנו את הקונסטרוקציה, ובעיקר, לצערנו את העבודה עם חברת מייטק...
השלב הבא - חיבור עץ  לקונסטרוקציה 

יום רביעי, 11 במרץ 2015

אגדי גג

כדי לרעף את הגג יש צורך בתשתית קונסטרוקטיבית שנקראת אגדים.
יש סוגים שונים של אגדים. שלנו נקראים אגד מספריים ונראים כך.
15 אגדים, 12 ייראו כמו בתמונה ועוד 3 קצרים יותר.

כבר עברנו בניית קיר מלבני בו כל הזוויות ישרות, קיר גמלון בו יש שתי זוויות ישרות וכעת צריך לבנות "קיר" שאין בו אף זווית ישרה והשיפוע (21.8 מעלות) צריך להיות זהה בחלקו העליון.


כדי לבנות את האגד בנינו שבלונה ביום ההדרכה עם דובי.

התחלנו במתיחת חוט באורך האגד על רצפת ה OSB. מצאנו את נקודת האמצע, משכנו חוט ב 90 מעלות (לא ידעתי שפיתגורס יהיה כל כך שימושי בחיי).
על החוט הניצב סימנו איפה צריך להיות רכס הקיר ועליו הנחנו את המסלולים העליונים.

הזווית העליונה היא העיקרית והחשובה. הזווית התחתונה של המספריים פחות חשובה מכיוון שעליה לא מניחים דבר.


כאן דובי ושביט ממחברים את המסלולים העליונים עם חלק JT.














בדיקה שקצה המסלול מגיע עד החוט


 המסלולים נראים שונים ממסלולי הקירות הרגילים ואין צורך להבריג ברגים משני הצדדים אלא רק מצד אחד של האגד.

אגד ממוקם היטב, מסלולים עליונים ותחתונים ורכס ממוקם במיקום הנכון.


תוך ארבעה ימים בנינו את כל האגדים (15). 12 באותו האורך, 3 קצרים יותר.
את האגדים הרמנו עם מנוף קטן שהכנו מעץ ומכשיר שנקרא winch 
שעוזר לנו להרים את האגד עד למיקום על קירות הגג.
בתום היום החמישי - כל האגדים מוכנים ושבעה ממוקמים במקום.

את המרחק בין האגדים מקבעים על ידי אומגות מפח עם ברגים.
בהמשך לכל אורך האגד משני הצדדים יהיו אומגות כל 60 ס"מ בחלק העליון ושתי אומגות בחלק התחתון.
העמוד שאתם רואים באמצע אליו מחובר ה"ווינץ'" מקובע במקום על ידי רצועות ראצ'ט לארבעה צדדים כדי שלא יזוז.

כדי לוודא שהאגדים נמצאים בדיוק באותו המקום והרכס נמצא באותו המקום מתחנו חוט מרכס לרכס על קירות הגמלון והאגדים צריכים להיות מעל החוט.



בהמשך תראו את הגג במלואו!

יום שישי, 6 במרץ 2015

איך מיישרים קיר גמלון?

לעומת קיר רגיל (מלבן), קיר גמלון קשה ליישור.
קירות רגילים מיישרים על ידי מדידת דיאגונלים מפינה לפינה.
בקיר גמלון המסלול העליון והתחתון אינם שווים באורכם ולכן המרחקים בין הפינות הנגדיות לא שווים אין אפשרות למדוד דיאגונלים.
לכן מצאנו לעצמנו שיטה.

הסבר למי שלא רוצה להסתפק רק בתמונות:

מחברים את הניצבים למסלול התחתון עם בורג אחד.
מסמנים לאורך הניצבים הקיצוניים מרחק קבוע.
במרחק הזה מחברים קושרת או מסלול באורך של המסלול התחתון. בשלב הזה עדיין לא מחברים את המסלול העליון.
את הניצבים ממקמים במרחקים השווים למרחקים במסלול התחתון ומחברים עם בורג אחד.
בעצם סימנו מלבן בקיר ועליו מודדים דיאגונל. 
מכיוון שהניצבים מחוברים עם בורג אחד בלבד אפשר להזיז את הקיר עד שהדיאגונלים שווים באורכם.
בשלב הזה אפשר להוסיף במסלול התחתון שני ברגים.
מחברים את הקושרת עם הזויתנים, מה שמבטיח שהקיר יזוז בצורה מינימלית.
אחרי שהקושרת מחוברת מחברים את המסלול העליון באלכסון ומבריגים ברגים. 

ארגון הניצבים מול המסלול ובדיקה שהחורים במקום כדי שאפשר יהיה להעביר בהם קושרת.






כאן שביט מרכיב קיר גמלון שיש בו שני חלונות. 

זהו קיר מורכב שיש בו 13 ניצבים, מתוכם 10 גב-אל-גב. בנוסף יש שני משקופים שצריך לחבר לניצבים.

שביט במנוחה מול קיר גמלון



זהו קיר גמלון כפול, כלומר יש לו שני שיפועים. יש בו שני מסלולים עליונים שאינם מחוברים ולכן כשהעמדנו אותו גילינו את הנטיה שלו להתפתל ולהתפרק באמצע. את הברגת הברגים בצד השני הברגנו כשהקיר עומד ולא שוכב.










זה הקיר האחרון בקירות עליית הגג ומשם אנחנו ממשיכים ישירות אחרי הדרכה של דובי לאגדי הגג...